Du kan välja din väg

2013-02-09 @ 09:32:00
Jag trodde aldrig att dagen skulle komma då jag skulle börja känna det jag gör idag.
Att jag skulle komma till insikt om att jag mår bättre utan dig.
Det är nästintill overkligt. 
För ungefär ett år sen ville jag hellre dö än att leva utan dig. 
Det var precis innan min operation, och jag var sjuk.
Jag drack mig full och tog tabletter, fick åka ambulans till Karolinska,
någonstans bland sirenernas tjut började min resa mot ett lyckligare liv.
Ibland undrar jag om jag försöker skylla mer på min sjukdom för att ta bort bilden av dig som en hemsk person. Egentligen går det inte att förneka eller förenkla.. 
Min vän sa att jag talar om mina erfarenhet på ett starkt vis idag.
Mycket händer på ett år. Jag är inte längre flickan som skulle ta sitt liv för dig.
Inte ens sätta dig före mig. Idag är jag stark, starkare än någonsin. 
Jag vill inte längre må dåligt, och varför ska jag göra det när jag har möjligheten att välja ett liv utan dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback